ursäktar mina säkert miljarder stavfel i texten nedan

För tillfället har jag bara ett (officiellt!) problem här i livet. Min älskade systemkamera är paj. Mitt i julruschen. Missförstå mig inte. Den har varken gått i två eller tusen delar, utan.. sladdhålet i kameran där man sätter in sladden för att föra över bilderna till datorn är mosat (?). Och jag har inte någon som helst aning om hur. Kan det ens hända? Här jag har vakat och tagit hand om min kamera som om den vore mitt egna barn och plötsligt tar den sönder sig själv. Känns så jävla orättvist. Och pricken på iet var att jag kände ett visst lugn då planen var att visa problemet till Katinna på jobbet, fråga mig inte vad hon skulle kunna göra - men hon kan i alla fall kameror. Kanske inte den mest genomtänkta planen men. MEN! Nu är så det att jag kom på att hon inte ens jobbar i morgon! Och nu vill jag bara gråta lite.

Annars flyter allt på. I en bra fart också. Denna dag har varit en bra dag. Fyra utav fem toasters. Fyra timmars jobb klarar till och med ett pucka av. Har även hetsstädat och umgåts uppe hos Olivia med hela gängen fram tills nu. Det bjöds på massa gott julemys då denna dag är Lucia, vilket jag tråkigt nog annars inte ens märkt. Förutom de bortkomna föräldrar som måste glömt bort detta och hysteriskt letat lucialinnen, pepparkaksdräckter och lucialjus på Coop till sina stackars barn som annars fått stått inlindat i ett lakan och skämts framför alla vänner i skolan eller på dagis. Stackars små barn. Stackars föräldrar som förstått att det är synd om deras barn på grund utav dom.

Eftersom att jag röker under fläkten, endast har vin i kylen, sover precis hela dagarna och tappar precis allt jag håller i så känns det här med barnaproblem ganska så långt borta. Därför lägger vi ner den saken. Och istället kan jag berätta att i morgon står sushimiddag högt på listan för to do. Stora staden ska besökas för inhandling utav diverse sushiingredienser och sen är vi fit och fight för suuuushi. Under dagens gång ska jag också hinna baka en cheescake, vilket jag aldrig tidigare gjort. Håll tummarna för mig där. Håll tummarna för att jag även ska komma upp klockan fem i morgon då jobbet kallar sådär äckligt tidigt (och för jag reste mig inte förän klockan ett idag!). Min port är LÅST när jag går till jobbet. Borde inte Coop förstå det - DET ÄR FORTFARANDE NATT! Mycket snack och lite verkstad, jag skulle även kunna gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback