Förstår fortfarande inte vad jag gör uppe!

Det är sjukt mycket som händer här. Jag hinner inte med. ALLS! Denna julstress och panik har för första gången slagit mig. Har inte handlat en enda julklapp. Vet inte vad jag ska handla. Har inte ens en liten aning. Mitt i smeten är ett storslaget tjugoårsfirande för mig tänkt. Typ miniplanerat. Det slog mig just att femton gäster än så länge tackat ja. Och att vi ska befinna hos hemma hos mig. Och att det ska bjudas på middag. Och att vi ska få plats. Och att middagen ska lagas. Och att det finns vegeratianer. Och att det finns laktosfria människor. Och att jag endast har tolv tallrikar. Och att jag vägrar servera på plast. Och att jag behöver stolar. Och att jag behöver bord. Och att alkohol ska serveras. Och att människor blir fulla. Och att soffan måste flyttas. Och att mina väggar är vita. Och att dagen innan är julafton. Och att allt måste ske på en dag. Och att jag behöver min MAMA!

Dagen efter måste det städas. Fy fan! Och det måste bakas. Massa kakor måste bakas. Massa bullar måste bakas. För dagen efter det fyller jag år. Jobbet kallar redan klockan sex. Hem och förbereda. Städa det sista. Köpa kaffe. Köpa saft. Köpa kakor och bullar eftersom mina antagligen blir oätliga. Jag behöver min MAMA! Framåt eftermiddagen ramlar släkten in och jag måste vara trevlig. Sen går släkten hem och lämnar ett berg med disk över sig. Det blir till att diska. Och alla skor och jackor lär vara slängda överallt så det blir att ta till med skurmopp och dammsugare. Lägga sig ner på soffan. Dö. Upp och jobba klockan sex dagen efter. Hetsjobba veckan ut. Sen nyår. Vad fan gör man på nyår? Nyårspanik. Nyårshysteri.

Nej fyfan. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback