27 december

Så nu var julen i princip över. Har varit god mat, mysig stämmning, fina julklappar men vart sjutton var snön? Är det dags att vänja sig med en sån här tråkigt grön jul? Det tänker jag inte göra. Säkert kommer snön i februari och stannar till augusi. Typiskt Sverige.

Nyårsafton kommer att bli urtrevlig tror jag. Vi ska vara hemma hos Chrille's pappa i Molnby lite kompisar och äta god mat och umgås. Dick fick för sig att vi skulle grilla, så han och resten va killarna får stå ute i kylan. Antar att tjejerna får disken på sig. Ha! Raketerna hoppar vi över, onödigt med alla pengar plus att vi måste tänka på Lolle's hund Kenzo och alla andra hundar.

Så idag är blev man 17. Känner mig inte speciellt mycket äldre faktikst. Har fått fina presenter än så länge i alla fall. Pengar har stömmat in, en fin väska, underkläder, stereosladd är bland annat det jag fått. Jag är så otroligt nyfiken på var Chrille köpt till mig, och jag kommer inte att få det fören ikväll, AH!

Igår träffade jag Chrille och vi var hemma hos hans pappa och åt jättegod kalkon, senare åkte vi hem till Linnéa där Emma också befann sig. Vi fick höra senaste nytt och kollade på en skitkul film. På smällen heter den, en film alla måste se!

Nu ska jag äta tacos för att sen bege mig till Coop och jobba och tjäna pengar. Senare ikväll kommer släkt och vänner. Linnéa, Chrille, Maria och Lolle dyker upp och för att äta cheescake! Mmm.

I morgon blir det till att shoppa loss, jag ska springa helt galen i rean. Dock är det lite sent nu, men någonting ska jag allt komma hem med. Ska inte köpa upp hela min egendom, eftersom uttlandsresan ska beställas i början av januari. LÄNGTAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback